یک غذای خلاقانه و خوشمزه با رشته و بادمجان



همشهری آنلاین: غذای من‌درآوردی شاید کمی دل و جرات می‌خواهد ولی نتیجه‌اش خوردنی است که به نام خودتان ثبت می‌شود و شمایید که باید روی آن اسم بگذارید. کشف و ثبت به نام خود شماست. مثل کشف ماکارونی با بادمجان و زیتون. حالا هر اسمی که دلتان می‌خواهد روی این غذا بگذارید. همه چیز به اسم شماست و قدرت ریسکی که در آشپزخانه دارید.

۱. ماکارونی همیشه لذیذ و خوشمزه است. غذایی دوست‌داشتنی که همه طرفدارش هستند، حالا چه فرقی می‌کند که با گوشت، مرغ، ژامبون و میگو و سویا باشد یا بادمجان و زیتون. مهم حسی است که به غذا می‌دهید. پس برای درست کردن یک غذای ساده، ارزان و خوشمزه آماده شوید.

۲. بادمجان دو تا سه عدد، زیتون خردشده اگر دارید؛ اگر ندارید، هسته زیتون‌ها را دربیاورید و خودتان دست به کار شوید. کاری ندارد. زیتون‌ها را با یک چاقوی تیز از وسط نصف کنید اگر خیلی مهارت دارید زیتون‌ها را به سه قسمت تقسیم کنید. البته در انتخاب زیتون‌ها دقت کنید، مطمئنا زیتون تلخ، مزه خوبی به ماکارونی شما نمی‌دهد.

۳. بادمجان‌هایتان را خوب بشویید و با پوست نگینی خرد کنید. اگر مزه روغن زیتون را دوست دارید، بادمجان‌ها را در حرارت پایین حدود پنج تا ۱۰ دقیقه تفت دهید تا خوب نرم شود. بادمجان‌هایتان باید ریز و بدون تخم باشد.

۴. بعد از اینکه پیاز را خوب سرخ کردید، بادمجانی که قبلا تفت داده شده و زیتون‌هایی را که حلقه حلقه کرده‌اید با هم مخلوط کنید و نمک و ادویه و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر عطر سیر را هم دوست دارید یک قاشق‌ چای‌خوری گرانول سیر به مخلوطتان اضافه کنید. خیلی نگران پخت مواد داخل ماکارونی نباشید. ۴۵ دقیقه هم وقت دارند تا داخل ماکارونی خوب بپزند.

۵. ماکارونی‌ها را مثل همیشه درست کنید. ماکارونی‌ها را درسته درون آب جوش بریزید. در زمان جوشیدن آب، کمی روغن زیتون و کمی آب لیمو اضافه کنید. وقتی آبکش کردید می‌توانید یک ته‌دیگ من‌درآوردی هم درست کنید. کمی از بادمجان و زیتون را که از قبل کنار گذاشته‌اید با کمی روغن زیتون بریزید ته قابلمه و بعد ماکارونی و مواد داخل آن را اضافه کنید.

زیر قابلمه را کم کنید و ۴۵ دقیقه بعد، از غذای جدید و خوشمزه‌تان پرده‌برداری کنید. اگر پنیر گودا، پارمسان و حتی پیتزا هم دارید می‌توانید روی ماکارونی‌تان بریزید، اگر هم ندارید که پنیر تبریز بریزید، اگر هم دوست ندارید، نریزید. همین‌جوری ساده بهتر است.