پرتماشاگرترین بازی سال بدون گل تمام شد |  تراکتور صفر – سپاهان صفر + لحظات حساس و حواشی



به گزارش همشهری آنلاین، از چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر و در دیداری معوقه، تراکتور در تبریز میزبان سپاهان بود؛ مسابقه‌ای که در بازی رفت و در اصفهان با نتیجه ۳ بر ۱ به نفع طلایی‌پوشان به پایان رسید.

این مسابقه بیش از هر چیزی تحت تاثیر حضور تماشاگران بود. مسابقه‌ای که فصل گذشته در تبریز با حضور حداکثری تی‌تی‌ها برگزار شد و حالا هم نشان می‌دهد حضور پرشورها در این بازی بسیار چشمگیر خواهد بود و به نظر باید منتظر آغاز فوتبال باشگاهی در سال جدید با حضور +۷۰ هزار تماشاگر باشیم.

۳۰ ثانیه طوفانی در لیگ برتر ایران؛ وقتی دروازه بان ها می درخشند | ویدئو

همین موضوع باعث تنش‌های رسانه‌ای بین دو تیم هم شده و مدیر سپاهان بابت اتفاقات بازی سال گذشته و لیزر انداختن هواداران تراکتور و همچنین استفاده احتمالی تی‌تی‌ها از مواد دودزا ابراز نگرانی کرد که این صحبت‌های رضا فتاحی با واکنش مدیران تبریزی هم همراه بود و محمد نصرتی هم در نشست خبری پیش از بازی امروز خود اظهار داشت که دوره این کارها گذشته است.

مسابقه حساس بین دو تیم از لحاظ جدولی هم اهمیت بسیاری داشت و به نوعی نقطه عطف هر یک از دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران برای ادامه رقابت با سرخابی‌ها برای کسب قهرمانی بود.

دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۳۵ مرتبه مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که سهم طلایی‌پوشان کسب ۱۷ پیروزی و سهم تی‌تی‌ها ۹ برد بوده و ۹ مسابقه هم با تقسیم امتیازات به پایان رسیده است. اصفهانی‌ها در آمار گل زده هم دست بالاتر را دارند و در مقابل دریافت ۳۶ گل، پنجاه گل وارد قفس توری تراکتور کرده‌اند.

هفته شانزدهم لیگ برتر – چهارشنبه ۱۵ فروردین ساعت ۱۹:۳۰؛ تراکتور-سپاهان

ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

تیم داوری: امیر عرب‌براقی، دانیال باشنده، محسن بابایی و فرزاد منصوری

ترکیب تراکتور:
حسین پورحمیدی، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، محمد نادری، صفا هادی، ریکاردو آلوز، سیدمهدی حسینی، میلوش دلتیچ (سیامک نعمتی -65)، امیرحسین حسین‌زاده (هاشم نژاد -65)، رحمان جعفری.
سرمربی: پاکو خمس

ترکیب سپاهان:
نیما میرزازاد، میلاد زکی‌پور، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، رامین رضاییان، برایان دابو، محمد کریمی، رضا شکاری (۶۷-امید نورافکن)، رضا اسدی، شهریار مغانلو، کاوه رضایی (84-علی اصغر اعرابی).
سرمربی: ژوزه مورایس

کارت زرد:

تراکتور: عارف آقاسی (۲۳)

دقایق حساس:

دقیقه ۶: بازی در میانه زمین دنبال می‌شود و برخورد بین حسینی و دابو با اعتراض بازیکنان دو تیم همراه شد.

دقیقه ۱۰: ضربه شهریار مغانلو از بالای دروازه بیرون رفت ولی قبل از آن خطای رضا اسدی گرفته شد.

دقیقه ۱۶: موقعیت خوبی که رحمان جعفری داشت با تکل یزدانی همراه شد و توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۱۸: ضربه خطرناک مهدی شیری از پشت محوطه جریمه به شکلی خطرناک پس از برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: حسین پورحمیدی با واکنش خوب خود مانع از باز شدن دروازه خود توسط رضا اسدی شد.

دقیقه ۲۶: واکنش دوباره دروازه‌بان تراکتور باعث شد تا ضربه کریمی راهی به دروازه این تیم نداشته باشد.

دقیقه ۴۰: با وقفه‌های ایجاد شده در جریان بازی، روند دیدار باعث شده با سرعت کمتری همراه شود و از تب و تاب اولیه فاصله بگیرد.
دقیقه ۵۲: موقعیت خوبی که حسینی داشت با مهار میرزازاد همراه شد تا همچنان هیچ توپی از خط سفید رنگ دروازه تیم‌ها گذر نکند.

دقیقه ۷۳: پاس حسینی به نعمتی رسید و ضربه این بازیکن پس از برخورد به پای مدافعان سپاهان راهی کرنر شد که این موقعیت هیچ ثمره‌ای نداشت.

دقیقه ۷۸: ارسال آلوز با ضربه سر مدافعان سپاهان از محوطه جریمه دور شد اما توپ در پشت محوطه جریمه به شجاع رسید که شوت به شکلی خطرناک از کنار دروازه گذر کرد.

دقیقه ۸۱: ضد حمله تند و تیز تراکتوری‌ها با نفوذ نادری همراه شد اما سیامک نعمتی نتوانست ضربه خوبی بزند و نیما میرزازاد با واکنش خود مانع از باز شدن دروازه طلایی پوشان شد.

حاشیه:

بولت تراکتورفرشاد محمدزاده به دلیل دریافت کارت قرمز در دیدار گذشته سپاهان محروم است و در این مسابقه حضور ندارد.

بولت تراکتورمحمدجواد حسین‌نژاد پس از مصدومیتی که در دیدار مقابل استقلال روبه‌رو شد، دوباره به لیست سپاهان برگشته و به نظر می‌رسد دوران نقاهت را پشت سر گذاشته است‌.

بولت تراکتورهادی محمدی مدافع سپاهان و بازیکن سابق تراکتور با بازیکنان نیمکت‌نشین تی‌تی‌ها خوش و بش داشت.

بولت تراکتورداور بازی ژوزه مورایس را به دلیل اعتراض با کارت زرد جریمه کرد.



منبع