نشانه‌هایی در پرسپولیسِ اوسمار فراتر از شش امتیاز اخیر | چیزی که قابل مقایسه با شرایط نیم‌فصل اول نیست!



همشهری‌آنلاین – بهروز رسایلی

۲پیروزی پیاپی مقابل تراکتور و ذوب‌آهن باعث شد پرسپولیس با ۳۶امتیاز از ۱۲بازی، میانگین امتیازی استاندارد برای کسب عنوان قهرمانی را حفظ کند و البته در فاصله ۳امتیاز با استقلال صدرنشین، به عبور از صدرنشین در ۱۲هفته باقی‌مانده از لیگ برتر امیدوار بماند. این اتفاق در نخستین روزهای کار اوسمار ویرا به‌عنوان سرمربی جدید پرسپولیس کمی بیش از توقع هواداران بود اما همه‌چیز فقط همین ۲برد نیست. فراتر از آن، این روزها نشانه‌های امیدوارکننده دیگری هم در پرسپولیس به چشم می‌خورد.

اشتیاق و انگیزه بازیکنان

اگرچه کاملا غیرحرفه‌ای به‌نظر می‌رسد اما به هر حال دیدیم که گروهی از بازیکنان پرسپولیس در زمان انتخاب سرمربی جدید، علاقه خود را به معرفی اوسمار ویرا به این منظور علنی کردند. حالا اینکه انگیزه آنها چه بود یا چه چیزی در وجود مربی برزیلی دیده بودند، چندان روشن نیست. با این حال گویا نقشی که این بازیکنان در انتخاب سرمربی جدید ایفا کرده‌اند، برای آنها تعهدآور بوده و شاهد جوش و خروشی مضاعف در تیم هستیم. بازیکنان به وضوح با انگیزه و اشتیاق بیشتری بازی می‌کنند و این قابل مقایسه با شرایط نیم‌فصل اول نیست. اگر آنها دوباره تشنه کسب عنوان قهرمانی شده باشند، کار رقبا دشوار خواهد بود.

خریدهای مؤثر

اگرچه جدایی زاهدی و باهویی باز هم خط حمله سرخپوشان را با مشکل مواجه کرد اما در مجموع پنجره نقل‌وانتقالاتی برای قرمزها موفقیت‌آمیز بود. خریدهای این تیم در نخستین گام‌ها هم باعث امیدواری شده‌اند. آل‌کثیر با اینکه در بازی با ذوب‌آهن درخشش مسابقه با تراکتور را نداشت اما روشن است که زهر خط آتش را بیشتر کرده. اورونوف با حرکات تهاجمی جلب توجه کرد و می‌تواند مهره مهمی برای تیم باشد. عبدالکریم حسن هم در پست دفاع چپ نمره قبولی گرفت. او از نظر فیزیکی تنومند است و میل به هجوم بالایی هم دارد. در مورد خدابنده‌لو باید بیشتر منتظر ماند.

کمی آرامش در فاز دفاعی

پرسپولیس طی ۳بازی دور برگشت فقط یک گل خورده که آن هم روی اشتباه فردی بیرانوند بوده است. سرخپوشان مقابل آلومینیوم و تراکتور موقعیت‌های کمی به رقبا دادند، در بازی با ذوب‌آهن دروازه آنها بیشتر به خطر افتاد. با همه اینها، عملکرد کلی تیم در فاز دفاعی بد نبوده و نیمچه ثبات و آرامشی به‌دنبال آورده. این هفته در اصفهان بالاخره از رفیعی، دروازه‌بان ذخیره تیم هم رونمایی شد که با یک کلین‌شیت نه‌چندان دشوار اما امیدبخش همراه بود.

لغزش ممنوع!

اعتماد هواداران مهم‌ترین سرمایه اجتماعی هر تیمی به‌حساب می‌آید و این سرمایه در مورد پرسپولیس اوسمار تازه در حال شکل‌گیری است و ارکان تیم باید مراقب باشند خیلی زود باعث ایجاد تردید در مورد آینده نشوند. با وجود ارائه نمایش‌های خوب، پرسپولیس هنوز کار خاصی نکرده و باید از ‌ماه پایانی سال به سلامت بگذرد؛ مقابل نفت‌وگاز گچساران طعمه شگفتی‌های جام حذفی نشود، از میدان بزرگ دربی تهران بدون شکست بیرون بیاید و نهایت استفاده را از ۲بازی دیگر خانگی مقابل فولاد و پیکان ببرد. اینگونه شاید سرخ‌ها در آغاز سال جدید بار دیگر به مدعی اول کسب عنوان قهرمانی تبدیل شوند.



منبع