فینالیست با کمک |‌ نزدیک بود یک جام دیگر از دست برود



به گزارش همشهری‌آنلاین، منچسترسیتی به فاصله ۳‌روز پس از حذف در خانه به ‌دست رئال‌مادرید و ناکامی در راهیابی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، در ومبلی به مصاف چلسی رفت تا تکلیف یکی از فینالیست‌های جام حذفی لیگ انگلیس مشخص شود. این‌بار لطف داوری شامل حال گواردیولا و یارانش شد تا به فینال برسند. داور و کمک‌داور ویدئویی یک پنالتی مسلم را در نیمه اول برای چلسی نگرفتند و توپی را که به‌دست باز بازیکن سیتی خورده بود، پنالتی تشخیص ندادند. پوچتینو در پایان مسابقه اعتراض کرد و گفت دقیقا هدف از وجود کمک‌داور ویدئویی چیست؟ منچسترسیتی در نیمه اول حتی یک شوت هم به سمت دروازه حریف نداشت و چلسی با مهاجم بی‌دقت خود، جکسون، در طول بازی حداقل ۵‌موقعیت گل را از دست داد. اورتگا در این بازی ۵‌موقعیت گل چلسی را مهار کرد. آلن شیرر درباره این مسابقه گفت: «تفاوت منچسترسیتی و چلسی یک بازیکن تمام‌کننده بود.»

چلسی در ۵‌بازی از ۶بازی اخیر خود در ومبلی موفق به گلزنی نشده؛ از ‌ماه مه ۲۰۲۲ یعنی ۲سال تمام و درحالی‌که ۳۹‌ضربه به دروازه حریفان زده.

منچسترسیتی برای سومین‌بار در ۲‌دوره پشت‌هم به فینال جام‌حذفی رسیده است. پیش از این در سال‌های ۳۴-۱۹۳۳و ۵۶-۱۹۵۵ این اتفاق برای آنها تکرار شده بود.

چلسی یازدهمین حذف خود را از جام حذفی در مرحله نیمه‌نهایی متحمل و سومین باشگاه ناکام در تاریخ این رقابت‌ها پس از اورتون(۱۳) و تاتنهام(۱۲) شد.

برناردو سیلوا از من‌سیتی در ۲۰‌بازی اخیر خود در جام حذفی روی ۱۵‌گل مشارکت داشته؛ ۱۰گل و ۵پاس‌گل.

منچسترسیتی اکنون در ۲۹‌بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده‌(۲۳‌برد و ۶تساوی) که طولانی‌ترین روند در تاریخ باشگاه است؛ البته اگر شکست مقابل رئال در پنالتی‌ها را شکست حساب نکنیم.

رودری به رکورد ۲۵۰‌بازی با منچسترسیتی رسید. روند ۶۸‌بازی بدون باخت با حضور رودری (بدون احتساب شکست مقابل رئال در پنالتی‌ها) ادامه یافت.



منبع