ضربه سختی در مسئله «فرزند کمتر» خوردیم | قدر خانه پدری و اسلامی خود را بدانیم ؛ نسبت به این خاک وفادار باشیم



به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز در همایش «نفس» در دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: استان مرکزی با توجه به هویت بالا، شایسته، آینده ساز و تاثیرگذار باید در عرصه ملی و بین‌المللی نقش مهمی ایفا کند که این مهم به همت همه نیازمند است.

وی با اشاره به جریان ضد دینی قرآن‌سوزی در کشور سوئد افزود: نسبت به این عمل زشت نفرت خود را اعلام می‌داریم و توقع داریم جهان اسلام واکنش مناسبی به آن نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه یکی از عوامل عزت و اقتدار کشور، نیروی انسانی است اضافه کرد: بزرگترین سرمایه‌ها، نفت و گاز و معادن نیستند بلکه نیروی انسانی کارآمد است؛ نیروی انسانی بعد از انقلاب، همان نیروی انسانی قبل از انقلاب بود اما امام آمدند و مردم لبیک گفتند و یک جریان قوی در دنیا به وجود آمد که این جریان، جریان اسلام، اخلاق، معنویت و مردم است.

دری نجف آبادی با بیان اینکه دشمنان نقشه‌های مختلفی برای این مردم و سرمایه انسانی کشور کشیده‌اند، ادامه داد: متاسفانه در مسئله (فرزند کمتر) دچار ضربه سختی شدیم، دشمنان ما در بحث فرزندآوری بسیار قوی عمل می‌کنند ولی برای کشور ما نسخه فرزند کمتر را تجویز می‌کنند.

وی با اشاره به نرخ پایین فرزندآوری در استان گفت: نرخ فرزندآوری در استان مرکزی ۶ دهم درصد است که متاسفانه بسیار پایین است و باید تلاش کرد این نرخ حداقل به ۲.۵ درصد برسد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: داشتن نیروی انسانی کارآمد و قوی که بتوان از دل آن افراد بزرگ در عرصه‌های مختلف از جمله علم و ورزش را معرفی کرد بسیار مهم‌تر از سرمایه‌های مادی است؛ اصلاح زندگی مصرفی به زندگی فعال، کمک بسزایی در رفع این مشکل می‌کند.

دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه باید قدر خانه پدری و اسلامی خود را بدانیم و نسبت به این خاک وفادار باشیم و برای پیشرفت آن تلاش کنیم، باید همت کنیم و تلاش کنیم تا به این امر مهم برسیم.

وی افزود: با رعایت اصول مکتب اهل بیت علیه السلام می‌توانیم به بالاترین درجه‌ها برسیم. اسلام یک راه برای حرکت انسان مشخص کرده که حرکت در آن باعث عزت و شرف است و انحراف از این راه باعث گمراهی، بی‌عزتی، بی‌حیایی و جنایت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مسئله زاد و ولد، حفظ فرزند و مبارزه با سقط جنین را باید جدی گرفت، از تجمل گرایی و اسراف جلوگیری شود. باید برای عزت اسلام تلاش کنیم. مسئله خانواده و جمعیت مهمترین مسئله کشور ماست که همه باید برای رفع مشکلات آن تلاش کنیم