زیارت برادرانی از نسل امام سجاد(ع) در شب های قدر



همشهری-

امامزاده عینعلی و زینعلی

نشانی: بزرگراه اشرفی اصفهانی، بلوار پونک، پونه‌سوم، کوچه امامزاده

نسب: امام سجاد(ع)

قدمت: دوران فتحعلی شاه قاجار

منطقه: ۵

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: مجتمع قضایی آبشناسان

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان آزادی

پارکینگ: ندارد

امکان عکاسی:‌ دارد

امکانات: محل استراحت زائران، نمازخانه، سرویس بهداشتی، محل بازی کودکان، درمانگاه طب سنتی، مرکز مشاوره، مهد قرآن و باشگاه فرهنگی ورزشی

امامزاده‌ای در محله‌ای دنج

بنای امامزاده در وسط یک حیاط بزرگ و زیبا قرار دارد که درختان چنار کهن و قطوری در آن دیده می‌شود. براساس روایات این دو برادر وقتی در کنار نهر آبی خواب بوده‌اند توسط یک میرآب کشته می‌شوند و به چاه انداخته می‌شوند. سال‌ها بعد پیکر این دو برادر از چاه خارج می‌شود. برای آنها مقبره‌ای ساخته می‌شود.

درخت گریان

در داخل حیاط امامزاده عینعلی و زینعلی درختی با عمر ۲۵۰ سال قرار داشته که طبق گفته بومی‌ها در روز عاشورا خون گریه می‌کرده است. طبق گفته محلی‌ها این درخت چنار تکیه‌گاه این دو برادر برای وضو گرفتن بوده است، سال‌های سال در روز عاشورا شیره‌ای قرمز رنگ از آن خارج می‌شده است و مردم برای تبرک این شیره را با پارچه خشک می‌کردند. لبته چند سال قبل طی یک بازسازی ای که در حیاط امامزاده انجام شد، دسترسی این درخت به آب قطع و کاملا خشک شد.

چه جاذبه‌های گردشگری دارد:

  1. بوستان نهج‌البلاغه: پل معلق نهج‌البلاغه یا آسمان، مهم‌ترین جاذبه پارک نهج‌البلاغه است که ارتفاع آن ۶۵ متر و حداکثر ارتفاع آن ۸۵ متر است و این بوستان را به پارک پردیسان متصل می‌کند.
  2. مرکز خرید بوستان:‌ در میدان پونک واقع شده و از مراکز خرید اصلی منطقه ۵ به شمار می‌آید.
  3. پارک پردیسان: از بوستان‌هایی با تنوع گیاهی و انواع حیوانات داخل قفس است.



منبع