خداحافظی با چاقی در نوروز و ماه رمضان | سال را خوش هیکل شروع کنیم


به گزارش همشهری آنلاین، در ماه رمضان خیلی ها نه تنها لاغر نمی شوند، که یک وعده هم به وعده های غذایی شان اضافه می شود و شب ها تا می توانند غذا می خورند که جبران گرسنگی روز را کرده باشند.

در تعطیلات عید هم که شیرین و شکلات و آجیل فراوان است، آدم خیلی راحت در عرض چند روز چاق می شود و آن وقت برای کم کردن این اضافه وزن باید چند ماه تلاش کند.

حالا که ماه رمضان و عید نوروز همزمان شده، احتمال چاق شدن هم چند برابر شده و ترازو قرار است خیلی ها را غافلگیر کند. اما خب، راه‌هایی وجود دارد که ما را از اضافه‌وزن در تعطیلات در امان نگه می‌دارد. این توصیه‌های متخصصان تغذیه می تواند از شر چاقی نجاتمان دهد:

پر کالری ها ممنوع
درست است که غذاهای محلی خیلی خوشمزه هستند اما وقتی که در یک شهر یک غذای بسیار پرکالری و سنگین میل می‌کنید، سعی کنید وعده بعدی را سبک‌تر میل کنید تا جبران کالری اضافی را کرده باشید. مثلا اگر افطار را سنگین برگزار کردید و حسابی غذا خوردید، دیگر شام را سبک تر بخورید تا راحت تر هم بخوابید.

دورچین را دریاب
در رستوران، قبل از اینکه سراغ غذای اصلی بروید، سالاد و سبزیجات و سوپ میل کنید، با این کار اشتهای شما تا حدی کنترل شده و پرخوری نمی‌کنید.

خداحافظی با چاقی در نوروز و ماه رمضان | سال را خوش هیکل شروع کنیم

عادات غذایی خوب
فراموش نکنید که میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه غذایی تعطیلات خود قرار دهید. خوردن پروتئین‌های بدون چربی مانند ماهی برای کنترل وزن بسیار مفید است. علاوه بر این، خوردن هر روزه غذاهای پرکالری و چرب، اغلب سبب نفخ و مشکلات گوارشی می‌شود.

میان‌وعده بخورید
برای زمان گرسنگی، میان وعده‌های سالم‌ در دسترس داشته باشید. مثل بادام، خرما، کشک خشک و … .

خداحافظی با چاقی در نوروز و ماه رمضان | سال را خوش هیکل شروع کنیم

یک لیوان آب قبل از غذا
نوشیدن مقدار کافی آب باعث می‌شود که احساس گرسنگی کاذب از بین برود و هوس خوردن غذا کم شود. بسیاری از اوقات احساس گرسنگی ناشی از نیاز بدن به آب و مایعات است. پس قبل از رفتن سراغ ماده غذایی، اول یک لیوان آب بخورید.

تناسب اندام در تعطیلات
در بسیاری از سفرها فرصت‌های خوبی برای ورزش وجود دارد. پیاده‌روی در جنگل یا غواصی در دنیای زیر آب، هر فعالیتی که باشد، مقداری از کالری‌های دریافتی در تعطیلات شما را می‌سوزاند. همچنین تمرین‌های زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید در اتاق خود انجام دهید، مانند یوگا یا طناب زدن و انجام حرکات کششی.

خداحافظی با چاقی در نوروز و ماه رمضان | سال را خوش هیکل شروع کنیم

بیشتر بخوانید:



منبع