ادعای عجیب ایلان ماسک درباره خودرو جدید تسلا


به گزارش همشهری آنلاین به نقل از موتور۱، اگر یک مدیر در تجارت خودرو وجود داشته باشد که بداند چگونه یک محصول را تبلیغ کند، قطعا ماسک است. او برخی اظهارات نسبتاً جسورانه را برای تبلیغ رودستر جدید بیان کرده و گفته است: «هیچ وقت ماشین دیگری مانند این وجود نخواهد داشت.»

او در ادامه گفت: «فکر می‌کنم این محصول جذاب‌ترین نسخه نمایشی در همه اعصار شناخته می‌شود»و ظاهراً در کمتر از یک ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت(۹۶کیلومتر در ساعت) خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | ماده اولیه این ۲ شیء باستانی زمینی نیست | فلزی که از فضا آمده است!

ماسک در ادامه به این اشاره کرد که طراحی نهایی شده است و ما در اواخر سال شاهد مدل تولیدی آن خواهیم بود. هدف این است که تحویل مشتریان را در مقطعی طی سال ۲۰۲۵ آغاز کنیم، اما با دانستن شیوه عملکرد شرکت، هرگز نمی توان خیلی مطمئن بود.

ادعای عجیب ایلان ماسک درباره خودرو جدید تسلا

با توجه به اینکه تقریباً ۶.۵سال از رونمایی رودستر می گذرد، زمان آن رسیده است که مشخصات فنی وعده داده شده توسط تسلا را مجددا بررسی کنیم.

در ابتدا ادعا شده بود که این خودرو در ۱.۹ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد و ۰-۱۰۰ مایل در ساعت را طی ۴.۲ ثانیه طی می‌کند و زمان یک چهارم مایل آن ۸.۸ ثانیه است. این خودرو با چهار چرخ متحرک و ۴ صندلی نوید سرعت بیش از ۴۰۰کیلومتر در ساعت را می دهد و با یک بار شارژ هزار کیلومتر مسافت را طی می کند.

ادعای عجیب ایلان ماسک درباره خودرو جدید تسلا

تسلا رودستر آینده قرار است سقف شیشه ای قابل جابه‌جایی داشته باشد که در صورت عدم استفاده به صندوق عقب هدایت می شود.

توییتی قدیمی که ماسک در ژوئن ۲۰۱۸ ارسال کرد، درباره آپشنی به نام SpaceX است: «۱۰ پیشران کوچک موشکی که به طور یکپارچه در اطراف ماشین چیده شده اند. این موتورهای موشکی به طور چشمگیری شتاب، حداکثر سرعت، ترمز و دور زدن را بهبود می بخشند. شاید حتی به تسلا اجازه پرواز بدهد.» در می ۲۰۲۱، ماسک ادعا کرد که این خودرو شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۱.۱ ثانیه انجام می دهد که باور نکردنی است.

از آنجا که این ادعا ظاهرا به اندازه کافی دیوانه کننده نبود، او اکنون می گوید که این کار را در کمتر از ۱ ثانیه انجام خواهد داد.

ادعای عجیب ایلان ماسک درباره خودرو جدید تسلا

به هر حال تردیدهایی درباره این ادعا وجود دارد. McMurtry Spéirling می تواند این کار را در ۱.۴ ثانیه با لاستیک های اسلیک آون انجام دهد و حتی در جاده ها تخلف محسوب می شود. اسپیرلینگ هم کم وزن است؛ حدود هزار کیلوگرم که مطمئناً بسیار کمتر از وزن رودستر بسیار بزرگ تر است.

بیشتر بخوانید:

طبق معمول وعده های ماسک را با طعم استعاره و مَثَل ببینید.

پیش از رونمایی ادعا شده در اواخر سال ۲۰۲۴، تسلا با خوشحالی پیش فروش های ۵۰هزار دلاری را می پذیرد. با این حال، به شرطی که تغییری نکرده باشد، قیمت رودستر از ۲۰۰هزار تا ۲۵۰هزار دلار متغیر است.

ادعای عجیب ایلان ماسک درباره خودرو جدید تسلا

این خودرو به هیچ وجه ارزان نیست، اما در مقایسه با ریماک نورا که بیش از ۲ میلیون دلار قیمت دارد و صندلی عقب ندارد و به کانورتیبل مجهز نیست، تا حدودی مقرون به صرفه است. McMurtry Spéirling هم که قبلاً به آن اشاره کردیم حدود یک میلیون دلار است.



منبع