۷ ماده غذایی برای مقابله با خشکی پوست در فصول سرد سال


۷ ماده غذایی برای مقابله با خشکی پوست در فصول سرد سال

بر اساس گزارش دموکراسی آنلاین، این آسیب ها با مصرف برخی مواد غذایی که به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می کنند، امکان پذیر است. علاوه بر این، مصرف این گونه مواد غذایی منجر به پیدایش سلول های جدید می شود که پس از آن بافت پوست یکسان می شود.
طبق اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، این غذاها شامل موارد زیر است:
میگو: یکی از مواد غذایی دارای بالاترین سطح روی است و با تولید کلاژن منجر به ترمیم پوست می شود. سایر غذاهای غنی از روی شامل گوشت گاو، لوبیا و جوانه گندم است.
_ روغن زیتون: حاوی ویتامین E و چربی های اشباع نشده به همراه اسیدهای چرب امگا 3 است و یک نیروگاه تغذیه ای برای حمایت از سلامت پوست محسوب می شود. همچنین استفاده از روغن زیتون از پوست در برابر اگزما و اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.
خیار: سیلیس موجود در سبزیجات سرشار از آب، مانند خیار، منجر به افزایش رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست می شود. خیار همچنین سرشار از ویتامین های A و C برای تسکین پوست و مبارزه با آسیب های پوستی است.
_ ماهی: ماهی های چرب مانند سالمون، سالمون و ساردین حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و مصرف آنها به حفظ رطوبت و تقویت پوست کمک می کند. کمبود امگا 3 منجر به خشکی پوست می شود. اگر نمی توانید ماهی بخورید، می توانید از دانه کتان یا گردو برای تامین امگا 3 بدن خود استفاده کنید.
آجیل: سرشار از ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان است که ناجی محصولات مراقبت از پوست محسوب می شود. ویتامین E از پوست در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کند و مانند اسیدهای چرب امگا 3 از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه UV خورشید نیز محافظت می کند.
آووکادو: آووکادو نیز مانند آجیل دارای مقادیر زیادی ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها است. این میوه سرشار از چربی های اشباع نشده است و مصرف آن باعث حفظ رطوبت پوست و در عین حال تاخیر در پیری زودرس پوست و کاهش روند التهابی در بدن می شود.
_ سیب زمینی شیرین: همراه با سایر غذاهای حاوی ریشه، سرشار از بتاکاروتن و ویتامین A است. یکی از مغذی ترین مواد برای جلوگیری از خشکی پوست است. ویتامین A به ترمیم آسیب در سطح بافت کمک می کند و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید