زمان مناسب برای مصرف قهوه برای تمرکز


زمان مناسب برای مصرف قهوه برای تمرکز

اخبار بورسا: خیلی ها واقعا روز خود را با قهوه شروع نمی کنند و جالب است بدانید که قهوه بهترین راه برای افزایش انرژی بعد از بیدار شدن از خواب نیست.

اگر قهوه را جزء برنامه صبحگاهی خود قرار دهید تا تمرکز خود را افزایش دهید، به نتیجه خاصی نخواهید رسید، پس بهتر است زمان مصرف آن را کمی تغییر دهید.

همانطور که گفتیم قهوه به شما کمک می کند بدون اتلاف انرژی هوشیارتر و متمرکز باشید و این نشانه خوبی برای نوشیدن قهوه است. اگر احساس اضطراب، گرسنگی، افسردگی، حالت تهوع یا احساسات عجیب و غریب و بی خوابی دارید، بهتر است در مصرف قهوه و کافئین خود تجدید نظر کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که روز خود را با قهوه داغ شروع می کنید، اما بهتر است بدانید که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه است. این بین صبح تا ظهر است. از آنجا که قهوه حاوی کافئین است، یک محرک قوی است و سطح کورتیزول را افزایش می دهد. کورتیزول اصلی ترین هورمون استرس در بدن است که متابولیسم، سیستم ایمنی و قند خون را تنظیم می کند و افزایش کورتیزول به طور طبیعی 30 تا 45 دقیقه پس از بیدار شدن به اوج خود می رسد. از آنجایی که کورتیزول متابولیسم را تحریک می کند، این امر منجر به انرژی بیشتر و هوشیاری بیشتر در طول روز می شود.

برای متعادل نگه داشتن سطح کورتیزول، یک یا دو ساعت پس از بیدار شدن از خواب، یک فنجان قهوه بنوشید.

تحقیقات نشان می دهد که کورتیزول پس از بیدار شدن همچنان بالاست. پس بهتر است تا اواسط صبح، قبل از ناهار صبر کنید و زمانی که سطح کورتیزول کمتر است، قهوه بنوشید.

قبل از آموزش

برخی از افراد روز خود را با قهوه شروع می کنند، اما برخی دیگر زمانی که انرژی زیادی دارند، مانند قبل از تمرین، می خواهند قهوه بنوشند. قهوه بعد از نوشیدن آن به شما احساس انرژی بسیار می دهد. اگر می خواهید نتایج ورزشی خود را بهبود ببخشید و می خواهید کار مهمی انجام دهید، 30 دقیقه قبل از تمرین قهوه بنوشید.

نوشیدن قهوه قبل یا در حین ورزش به شما انرژی بیشتری می دهد. باعث افزایش تمرکز و هماهنگی بدن و کاهش درد در بدن می شود.

بعد از یک خواب بد شبانه
می توانید هر زمان که نیاز به تمرکز بیشتر داشتید، قهوه بنوشید، مثلاً قبل از امتحان یا ارائه در محل کار. مصرف کردن

یک نظرسنجی در اکتبر 2016 نشان می دهد؛ کافئین می تواند باعث ایجاد احساس بهتر در افراد مبتلا به اختلال خواب شود. پس اگر دیشب خوب نخوابیدید، روز بعد آن را با قهوه جبران کنید.

با رعایت نکات زیر می توانید به بالاترین سطح هوشیاری دست یابید:

200 میلی گرم یا حدود دو فنجان قهوه بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب

200 میلی گرم دیگر قهوه چهار ساعت بعد

چقدر قهوه بنوشیم؟

مطالعات نشان می دهد که شما بیش از 400 میلی گرم قهوه مصرف نمی کنید که تقریباً معادل 4 تا 5 فنجان است.

افرادی که به کافئین مقاوم هستند و یا به کافئین حساسیت دارند می توانند میزان مصرف را کاهش دهند و یا قهوه را به کلی حذف کنند اما پیشنهاد ما این است که تا حد امکان و در مواقعی که هنوز به کافئین بیشتر نیاز دارید از 2 فنجان قهوه استفاده کنید.اگر انرژی دارید سبز بنوشید. چای.

مصرف بیش از حد قهوه می تواند باعث اضطراب مفرط، بی خوابی و افزایش سطح کورتیزول شود و نتیجه معکوس آن این است که افزایش سطح کورتیزول باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم ایمنی و فشار خون می شود.

علاوه بر این، نوشیدن قهوه با معده خالی اهمیت دارد و بهتر است قهوه را همزمان با یک وعده غذایی حاوی چربی یا پروتئین سالم مصرف کنید، زیرا قهوه با معده خالی سطح کورتیزول را افزایش می دهد و قند خون را با مشکل مواجه می کند. .

نکات دیگر

در پایان روز قهوه ننوشید زیرا کیفیت خواب شما را مختل می کند.

قهوه می تواند عملکرد شما را بهبود بخشد، اما عارضه جانبی آن اختلال خواب است.

البته برای کسانی که آلرژی دارند، اثرات قهوه بسیار کند از بدن پاک می شود.

برخی از افرادی که به قهوه حساسیت دارند بهتر است بعد از گذشت نیمی از روز قهوه را قطع کنند.

اگر به طور کلی مشکل خواب دارید؛ بهتر است قبل از وسط روز قهوه بنوشید.

نوع قهوه مصرفی نیز مهم است.

تمرکز شما باید روی نوشیدن قهوه سبک باشد تا کیفیت بالاتری داشته باشد.

بهترین راه استفاده از قهوه های ارگانیک است که معمولا موثرتر هستند.

افرادی که به قهوه حساسیت دارند بهتر است از قهوه بدون کف استفاده کنند که بهتر از قهوه های دیگر است.

قهوه های روست سبک و متوسط ​​نیز سرشار از پلی فنول هستند و بیشترین فواید را برای سلامتی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید