در جام جهانی قطر فرش ایرانی می فروشم


در جام جهانی قطر فرش ایرانی می فروشم

به گزارش دموکراسی آنلاین به نقل از ایسنا، فرزاد پیلتن – رئیس دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه قطر کشوری بسیار مهم در همسایه ما است، گفت: فارغ از رویدادی مانند جام جهانی، ما روبروی کشوری با امکان همکاری اقتصادی و تجارت مشترک داریم. قطر یکی از سرمایه داری ترین کشورهای جهان است که در حال توسعه نیز می باشد.
وی افزود: با توجه به روابطی که در سال های اخیر و به ویژه اخیراً با سفر رئیس جمهور ایران به این کشور ایجاد شده، رویکردهای توسعه همکاری ها جهت گیری پیدا کرده است. تاکید دولت بر گسترش روابط تجاری با همسایگان نیز دلیلی است. ظرفیت های زیادی برای صادرات کالا و مواد غذایی، سرمایه گذاری مشترک، همکاری در مناطق آزاد، صادرات خدمات فنی و مهندسی و گسترش گردشگری وجود دارد.
پیلتن ادامه داد: ظرفیت دیگر جام جهانی قطر است. در سال های اخیر اقدامات پیگیری انجام شده تا بتوانیم از این فرصت به نفع اقتصاد کشور استفاده کنیم. اخیرا با ارتباطات سیاسی که صورت گرفته، زمینه برای این کار فراهم شده است. البته فرصت هایی هم از دست رفت، مثل احتمال حضور ایران در ساخت ورزشگاه ها و زیرساخت های جام جهانی.
وی افزود: اقدامات زیادی برای توسعه تجارت با قطر انجام داده ایم. نشست مشترک با قطر نیز امروز برگزار شد. موضوع اصلی ما فراهم کردن زیرساخت های لازم برای گسترش روابط است. برقراری ارتباط تجاری با قطر قالب اینترنتی ندارد. در کشورهای عربی ارتباط باید حضوری باشد. اگر اعتماد آنها را جلب کنید، با شما همکاری خواهند کرد. لازم به ذکر است که تجار این کشور مشتاق کالاهای لوکس هستند. به عبارت دیگر می گویند هر چه گرون تر بهتر. تجار ما نیز باید به این موضوع توجه کنند.
بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، پیلتن ادامه داد: در حال حاضر به دلیل جام جهانی، قطر استانداردهای خود را بیش از پیش بالا برده و به شدت بر این موضوع تاکید دارد. با افزایش این استانداردها، گزینه های ما نیز افزایش می یابد. زیرا تمامی مراکز گردشگری و هتل های این کشور پر خواهند شد. در حال حاضر کل خاک قطر تحت کنترل و برنامه ریزی فیفا است.
وی درباره ظرفیت هایی که می توان در جام جهانی فراهم کرد، گفت: در جام جهانی فرصت مانور در صنایع دستی و فرش داریم. یکی از برنامه های دولت ایجاد یک مرکز مشترک در دوحه بود که انجام شد. امروز همه باید در قالبی عمل کنند که مورد تایید دولت های هر دو کشور باشد. امروز در قطر فرصت برندسازی وجود ندارد و باید از برندهای موجود برای استفاده از فرصت های جام جهانی استفاده کنیم.
رئیس دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه همزمان با جام جهانی در قطر گفت: شرکت هایی که علاقه نشان می دهند نیز می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند. به دنبال دریافت مجوز دیگری برای نمایشگاه فرش و صنایع دستی از دولت قطر هستیم تا این نمایشگاه در ایام جام جهانی نیز برگزار شود.
وی ادامه داد: 50 درصد محصولات در قطر در فروشگاه های زنجیره ای به فروش می رسد. در نتیجه ورود به آنها به دلیل حجم بالای مبادلات آسان نیست. اگر نتوانیم مجوز برگزاری دو نمایشگاه ذکر شده را بگیریم، قبل از جام جهانی دو هیئت تجاری را به آن کشور اعزام می کنیم تا بتوانیم از فرصت های موجود استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید