خرابی سیم کارت و عدم آنتن دهی موبایل از مهمترین دلایل شکایت کاربران است



یکی از مواردی که همیشه باید مورد توجه ارائه دهندگان خدمات باشد نحوه برخورد با مشتریان و دانستن نحوه ارائه خدمات به آنها است. برخی از شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات از روش هایی مانند پورتال ها، وب سایت ها و تماس های پشتیبانی برای این مشکل استفاده می کنند و البته کیفیت خدمات ارائه شده همواره یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سامانه 195 با هدف پاسخگویی به شکایات، افزایش سطح رضایت مشتریان و رفع مشکلات فناوری اطلاعات و ارتباطات آنها راه اندازی شد. برای دسترسی آسان کاربران روش های مختلفی برای ثبت و پیگیری شکایات در نظر گرفته شده است که بر اساس آن کاربران می توانند با مراجعه به وب سایت https://195.cra.ir و یا تماس با شماره تلفن شکایات خود را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کنند 195 ثبت تلفن گویا

همیشه پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت خدمات، مسائل مالی و تعرفه ای، عدم پوشش آنتن دهی، پیامک، مالکیت و خدمات سیم کارت، تشعشع، قابلیت حمل، ارزش افزوده خدمات تلفن همراه و بسته های همراه همواره از جمله رایج ترین نمونه های شکایات ثبت شده در سامانه 195 کاربران می توانند برای پیگیری شکایات در سامانه 195 کد *8010# را شماره گیری کنند و با انتخاب گزینه 2 و وارد کردن کد پیگیری دریافتی از سامانه 195 از آخرین وضعیت شکایت خود از طریق سامانه 195 مطلع شوند. پیامک.

در همین راستا، بر اساس اعلام سازمان ارتباطات و تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان کاراداغی – مدیرکل تنظیم مقررات حمایت از حقوق مصرف کنندگان – گفت: در سه ماهه نخست امسال 46 هزار و 22 شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی ثبت شده است. 195 شکایت مردمی که نسبت به سه ماهه اول سال 1400 حدود شش درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مجموع شکایات ثبت شده در سه ماهه نخست سال گذشته 43 هزار و 594 مورد بوده است، افزود: از شکایات ثبت شده در سه ماهه نخست امسال 7 هزار و 443 شکایت از اپراتور همراه اول، 2 هزار و 971 شکایت از اپراتور ایرانسل و … 852 شکایت از اپراتور رایتل وجود دارد که نکته ملموس این است که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته حدود 8 درصد برای همراه اول، حدود 24 درصد برای رایتل و حدود 26 درصد برای ایرانسل افزایش یافته است.

مدیرکل رگولاتوری حمایت از حقوق مصرف کنندگان درباره آمار شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال 1400 گفت: در سه ماهه اول سال گذشته 6881 شکایت از همراه اول، 4022 شکایت از ایرانسل و 687 شکایت از رایتل در سال گذشته ثبت شده است. 195 .سیستم.

خرابی سیم کارت، عدم آنتن دهی شبکه تلفن همراه و دسترسی به اینترنت، خالی شدن سیم کارت، عدم تضمین کیفیت خدمات ارائه شده، پیامک تبلیغاتی، عدم پاسخگویی، ثبت نام و انتقال سیم کارت به دیگری شخص بدون حضور مالک، عدم رعایت تعرفه ترددهای داخلی و خارجی و غیره. وی از آن به عنوان یکی از موارد شکایت عمومی نام برد.

وی درباره میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در سامانه 195 تصریح کرد: میانگین زمان پاسخگویی به شکایات در اپراتورهای تلفن همراه نیز به دلیل وجود شکایات مفتوح در سه ماهه اول سال جاری و عدم محاسبه زمان برای چنین مواردی متفاوت است. شکایات هنگام ارائه این گزارش، می توان میانگین افزایش زمان پاسخگویی پس از بسته شدن شکایات را افزایش داد. با در نظر گرفتن این موضوع میانگین زمان پاسخگویی بهار امسال برای هر سه اپراتور به حدود پنج روز رسید که سال گذشته برای همراه اول حدود 15 روز، برای ایرانسل حدود 14 روز و برای رایتل حدود 10 روز بود.

دیدگاهتان را بنویسید