بهترین استراتژی ها برای پیاده سازی تحول دیجیتال



اغلب پروژه‌های فناوری ناگزیر شامل استفاده نوآورانه از داده‌ها، چه از طریق تجزیه و تحلیل، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی است و به این ترتیب، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ در عمل با این فناوری‌ها مواجه می‌شوند.
در واقع، بیشتر پروژه‌های تبدیل دیجیتال بیش از هر چیز دیگری در مورد تغییرات مبتنی بر داده‌ها هستند. بنابراین چگونه متخصصان می‌توانند استراتژی‌های داده‌محور ایجاد کنند که از اطلاعاتی که سازمانشان جمع‌آوری می‌کند حداکثر استفاده را ببرد؟


در این مقاله به اختصار به روش های رسیدن به این هدف می پردازیم.



1- پایه های درست بسازید
براندون هاتمن، مدیر داده های دیجیتال در کاترپیلار، معتقد است که در چند سال اخیر انقلابی در استفاده از داده ها رخ داده است. در حالی که داده کاوی – فرآیند تبدیل داده های خام به فرمت های قابل استفاده تر – هنوز مهم است، برخی از مدیران برای تسریع آزمایش و آزمایش بیشتر بر الزامات تجاری تمرکز می کنند.
او می‌گوید: «من فکر می‌کنم شرکت‌هایی که می‌بینید واقعاً در این فضا موفق هستند، رویکرد بالغ‌تری برای مدیریت و ایجاد قابلیت‌های داده اتخاذ می‌کنند. بنابراین زمانی که زمان انجام آن آزمایش و تجربه فرا می رسد، به جای آوردن داده ها به کسب و کار، کسب و کار را به داده ها می آورید.



2. کاوش کنید که کجا داده های بهتر می تواند تفاوت ایجاد کند
دسترسی به داده های مناسب برای کل کسب و کار، از تجزیه و تحلیل احساسات مشتری گرفته تا امنیت، حیاتی است.
پرابهات کارانت، مدیر انطباق و امنیت در شرکت مدیریت سفر TripActions، به همه توصیه می‌کند که به امنیت از نظر داده‌هایی که می‌توان با مدیریت به اشتراک گذاشت نگاه کنند.
او می‌گوید: «اگر محیط خود را طوری تنظیم کنید که سیاست‌ها و برنامه‌های امنیتی خود را در بالای لایه داده ایجاد کنید، مقیاس‌بندی و تولید معیارهایی که مدیریت شما انتظار دارد بسیار آسان‌تر خواهد بود.

3- کنترل را به کاربران تجاری بدهید
سلیم سید، معاون نرم‌افزار کپیتال وان، می‌گوید شرکت‌ها باید بر دموکراتیزه کردن تخصص داده‌ها و دادن کنترل بیشتر به کاربران تجاری تمرکز کنند. هر چه تجارت سریعتر باشد، احتمال موفقیت آن بیشتر می شود.
او می گوید: «داده ها باید دموکراتیک شوند – مهندسی داده باید دموکراتیک شود. «آنچه کسب‌وکارها می‌خواهند، بینش‌هایی است که نیاز دارند، مدل‌هایی است که می‌خواهند اجرا کنند و با سرعتی که کار مدرن می‌خواهد حرکت کنند».



4- آمادگی بهینه سازی سیستم ها را داشته باشید
دانیل اسمیت، رئیس بخش تجزیه و تحلیل در خانه مد PANGAIA، می‌گوید بسیار مهم است که متخصصانی که می‌خواهند از داده‌ها حداکثر استفاده را ببرند، از سیستم‌های خروجی مناسب استفاده کنند. در این مورد، فکر کردن در مورد نحوه استفاده از چشم انداز برای فرآیندهای تصمیم گیری بسیار آسان تر می شود.
او می گوید: «شما باید فرهنگ این را داشته باشید که «در شکست خود زیاد اسیر نشوید، یاد بگیرید و تکرار کنید». شما هرگز راه حل کاملی نخواهید داشت. “شما باید تکرار کنید، و حتی زمانی که فکر می کنید آن را درست انجام داده اید، همیشه تغییرات مهمی وجود دارد که باید ایجاد کنید.”



5- برای ایجاد اکوسیستم اطلاعاتی تلاش کنید
میلنا نیکولیک، مدیر ارشد فناوری Trainline، می‌گوید متخصصان نباید تحولات مبتنی بر داده‌های خود را به دانش داخلی محدود کنند. شرکت او از داده‌ها استفاده می‌کند – برخی از آنها را در داخل جمع‌آوری می‌کند و برخی را از سراسر صنعت استخراج می‌کند – تا ویژگی‌هایی را تقویت کند که تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد.

او می گوید: “ما از داده ها برای تصمیم گیری های زیادی استفاده می کنیم – این بسیار مهم است.” «البته، داده‌هایی که از نحوه استفاده کاربران از محصولاتمان به‌دست می‌آوریم، که آشکارا به روشی رضایت‌بخش و سازگار با حریم خصوصی به دست می‌آوریم. ما از آنها در داخل استفاده می کنیم تا مطمئن شویم که کارهای درست را انجام می دهیم. ما اهدافی را تعیین می‌کنیم، سطح مناسبی از جاه‌طلبی را تعیین می‌کنیم و تشخیص می‌دهیم که چه زمانی همه چیز اشتباه پیش می‌رود.”

در حال حاضر به دلیل تکنولوژیک بودن مقوله تحول دیجیتال، اپراتورهای ارتباطی کشور در این زمینه پیشرو هستند و حتی بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور نیز رسالت خود را در این زمینه تحقق رویاهای دیجیتال تعریف کرده و سعی در توسعه زیرساخت ها داشته است. دارای تکنولوژی مبتنی بر آخرین نسل تکنولوژی روز دنیا.

دیدگاهتان را بنویسید