با مصرف منظم این ماده غذایی سلامت خود را تا سنین بالا تضمین کنید


با مصرف منظم این ماده غذایی سلامت خود را تا سنین بالا تضمین کنید

به گزارش دموکراسی آنلاین به نقل از ایسنا ،در طی یک مطالعه 20 ساله روی بیش از 3000 مرد و زن سیاهپوست 18 تا 30 ساله، کارشناسان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینه سوتا دریافتند که شرکت کنندگانی که به طور منظم گردو را در نوجوانان و جوانان خود مصرف می کردند، فعالیت بدنی بیشتری داشتند. و رژیم غذایی با آنها قلب با کیفیت تر و سالم تری داشتند.
کارشناسان خاطرنشان می کنند که توضیح احتمالی برای نتایج ممکن است به دلیل ترکیب منحصر به فرد مواد مغذی موجود در گردو و اثرات آن بر سلامت باشد.
گردو تنها آجیل است که منبع عالی امگا 3 آلفا لینولنیک اسید است. تحقیقات نشان می دهد که اسید آلفا لینولنیک ممکن است در سلامت قلب، سلامت مغز و پیری سالم نقش داشته باشد. علاوه بر این، دو عدد گردو حاوی مواد مغذی مهم دیگری برای حفظ سلامت کلی بدن است.
گردو همچنین آنتی اکسیدان های مختلف از جمله پلی فنول ها را برای بدن تامین می کند. به طور کلی، کارشناسان نتایج زیر را گزارش می کنند:
از نظر فعالیت بدنی، مصرف‌کنندگان گردو نسبت به مصرف‌کنندگان سایر انواع آجیل و افرادی که اصلاً آجیل مصرف نمی‌کردند، امتیاز بیشتری کسب کردند. در مقایسه با مصرف کنندگان سایر انواع آجیل، خوردن گردو با شاخص توده بدنی پایین تر، دور کمر کمتر، فشار خون پایین تر و سطح تری گلیسیرید خون پایین تر و مصرف گردو با افزایش وزن کمتر در طول دوره مطالعه مرتبط بود.
در مقایسه با سایر مصرف کنندگان آجیل، افرادی که گردو مصرف می کردند غلظت قند خون ناشتا به میزان قابل توجهی کمتر بود، در حالی که سایر مصرف کنندگان آجیل کلسترول LDL بالاتری داشتند. علاوه بر این، کارشناسان دریافتند که گنجاندن گردو در رژیم غذایی در بزرگسالی با افزایش کیفیت کلی رژیم در مقایسه با مصرف‌کنندگان سایر آجیل‌ها همراه است.
به گزارش مدیکال اکسپرس، تغییرات شگفت‌انگیز و سالم در الگوهای غذایی مصرف‌کنندگان گردو نشان می‌دهد که گردو می‌تواند به عنوان پلی برای کمک به افراد در ایجاد عادات غذایی سالم عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید