کاهش در بازار جهانی گوشی های هوشمند



آمارهای شرکت‌های تحقیقاتی Canalys و Counterpoint نشان می‌دهد که Samsung Electronics که بازیگر شماره یک بازار جهانی است، در سه‌ماهه منتهی به سپتامبر با هشت درصد کاهش فروش مواجه شده و تنها ۶۴ میلیون گوشی فروخته است. فروش برندهای چینی Oppo و Vivo هر کدام حداقل 20 درصد کاهش یافت. تقاضای ضعیف در چین که سامسونگ هفته گذشته اعلام کرد دلیل کاهش فروش قطعات گوشی این شرکت بوده است، امسال کل صنعت گوشی های هوشمند را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شیائومی به دلیل حضور گسترده تر در سطح بین المللی، بیشتر از رقبای خود ضربه خورده است. فروش آیفون که آخرین نسل آن هر روز عرضه می شود، اندکی افزایش یافت و به رشد دو درصدی اپل کمک کرد.

مدل‌های گران‌تر تنها بخشی از بازار گوشی‌های هوشمند هستند که در برابر رکود باقی مانده‌اند و به گفته Canalys، قدرت اپل در این بخش به آن کمک کرد تا به بهترین سهم سه ماهه خود دست یابد و فاصله خود را با سامسونگ کاهش دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت کره ای گوشی های تاشو جدیدی را در سه ماهه سوم عرضه کرد و سبد محصولات این شرکت را با مدل های پیشرفته تر افزایش داد. جائه لی یونگ هفته گذشته به عنوان رئیس هیئت اجرایی سامسونگ الکترونیکس منصوب شد. این غول فناوری کره ای برای توسعه تجارت راکد گوشی های هوشمند خود به تلفن های تاشو متکی است.

طبق آمار Counterpoint Research، فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم با 12 درصد کاهش به 301 میلیون دستگاه رسید. فروش در سه ماهه دوم برای اولین بار از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 در سال 2020 به ارزش کمتری رسید و این صنعت در مسیر کاهش سالانه قرار دارد. فروش گوشی های هوشمند در 9 ماه سال جاری حدود 921.9 میلیون دستگاه بوده و بعید است که از رقم 1.39 میلیارد دستگاه در سال 2021 فراتر رود.

دیدگاهتان را بنویسید