میوه ها و سبزیجات مفید برای قلب در پاییز


میوه ها و سبزیجات مفید برای قلب در پاییز

به گزارش دموکراسی آنلاین، گیاهان نه تنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بلکه حاوی مواد مغذی مانند فیتوکمیکال ها هستند که دارای خواص ضد التهابی و کاهش دهنده کلسترول هستند.
در این مقاله به نقل از دویچه وله از وب سایت Everyday Health، به فواید خوردن برخی میوه ها و سبزیجات برای بهبود سلامت قلب در فصل پاییز اشاره شده است:
کلم بروکسل

کلم بروکسل یک سبزی چلیپایی غنی از آنتی اکسیدان ها از جمله گلوکوزینولات است که بدن در طی هضم آن را به ایزوتیوسیانات (ترکیبات مفید برای قلب) تبدیل می کند. آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند. برای مثال، طبق مطالعه‌ای که در ماه می ۲۰۲۲ در Food Chemistry منتشر شد، مصرف سبزیجات چلیپایی غنی از ایزوتیوسیانات – مانند کلم بروکسل – با ۱۰ درصد کاهش خطر مرگ و میر ناشی از همه علل مرتبط بود. کلم بروکسل منبع خوبی از فیبر است. طبق گفته کلینیک مایو، غذاهای غنی از فیبر می توانند به کنترل قند خون و وزن کمک کنند، که هر دوی آنها خطر بیماری قلبی را کاهش می دهند.
اسکواش

آنتی اکسیدان هایی به نام کاروتنوئیدها به کدو تنبل رنگ قرمز، نارنجی و زرد می دهند. بتاکاروتن، آلفاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین همه در این گروه از ترکیبات هستند. یک متاآنالیز که در آوریل 2022 در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شد نشان داد که این ترکیبات ممکن است به مبارزه با استرس اکسیداتیو که با التهاب و چندین بیماری مزمن از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، بیماری‌های عصبی و برخی انواع سرطان مرتبط است، کمک کند. کمک نصف فنجان کدو تنبل 220 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین A را تامین می کند. ویتامین A دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از بیماری های قلبی محافظت می کند.
سیب زمینی شیرین

مانند کدو تنبل، سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن برای سلامت قلب است. بر اساس مطالعه ای که در آگوست 2022 در مجله Antioxidants منتشر شد، سیب زمینی شیرین حاوی اسپورامین ها، آنتی اکسیدان های منحصر به فرد قدرتمندی است که برای اثرات مثبت آنها بر سرطان روده بزرگ مورد مطالعه قرار گرفته است. این سیب زمینی ها نیز سرشار از فیبر هستند. حتی اگر دیابت نوع 2 دارید، می توانید سیب زمینی شیرین بخورید زیرا شاخص گلیسمی پایینی دارد، یعنی قند خون را حتی در افراد دیابتی افزایش نمی دهد.
چغندر

چغندر به عنوان منبع طبیعی نیترات شناخته شده است که بدن شما آن را به نیتریت تبدیل می کند تا شریان های شما را سالم نگه دارد. آب چغندر می تواند به کنترل فشار خون بالا کمک کند. با این حال، اگر پس از مصرف چغندر ادرارتان صورتی شد یا مدفوعتان قرمز شد، نگران نباشید.
تماس گرفت

اسید الاژیک موجود در این میوه می تواند به جلوگیری از تجمع کلسترول در رگ ها کمک کند. انار منبع خوبی از پتاسیم است و برای کنترل فشار خون بالا مفید است. سعی کنید از دانه های انار در بلغور جو دوسر، ماست، غلات و سالاد استفاده کنید.
لوبیا سبز

لوبیا و حبوبات یکی از اصلی ترین غذاهایی هستند که برای سلامت قلب توصیه می شود. آنها سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی بدون چربی اشباع هستند. لوبیا سبز همچنین منبع خوبی از فیبر و ویتامین B6 است که به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید