صبحانه ای که کلسترول بد خون را کاهش می دهد


صبحانه ای که کلسترول بد خون را کاهش می دهد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:
جاستین باتلر، مدیر تحقیقات سلامت در Viva Health در لندن، گفت: کلسترول بالا به معنای تجمع یک ماده چرب است که می تواند رگ های خونی را مسدود کند و منجر به مشکلات جدی سلامتی از جمله حمله قلبی و سکته شود.
باتلر افزود: خوردن یک وعده کوچک 50 گرمی جو دوسر حدود پنج گرم فیبر دارد و می‌توانید با اضافه کردن میوه‌های خشک، آجیل، موز یا انواع توت‌ها و شیر سویا، این مقدار را افزایش دهید.
وی خاطرنشان کرد: فیبر موجود در جو و سایر غذاها به کاهش لیپوپروتئین ها که به کلسترول بد معروف هستند کمک می کند، زیرا آنها می توانند ژلی در روده تشکیل دهند که هضم را کند می کند.
این محقق انگلیسی می افزاید: فیبر همچنین می تواند کلسترول را به دام بیاندازد و از جذب مجدد آن به خون توسط بدن جلوگیری کند.
به گفته این کارشناس انگلیسی، مطالعات نشان می دهد که «مصرف منظم فیبر با کاهش 5 تا 10 درصدی کلسترول تام و کلسترول LDL مرتبط است».
باتلر توضیح داد: غلات کامل مانند برنج قهوه ای، نان سبوس دار و ماکارونی غلات کامل می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند، عمدتا به دلیل فیبر موجود در آنها.
وی افزود: متوسط ​​مقدار فیبر مصرفی بزرگسالان در بریتانیا 19 گرم در روز است که بسیار کمتر از 30 گرم توصیه شده است.
این متخصص تاکید کرد: باید نان سفید تصفیه شده، برنج و ماکارونی را با انواع سالم غلات کامل جایگزین کنید.
باتلر خاطرنشان کرد حبوباتی مانند نخود، لوبیا و عدس به خصوص سرشار از فیبر هستند و زمان بیشتری برای جذب بدن طول می‌کشد، به این معنی که می‌توانید برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، که می‌تواند به افرادی که سعی در کاهش وزن دارند کمک کند. “
جاستین باتلر می گوید: غذاهای دیگری نیز وجود دارند که برای بدن ضروری هستند، از جمله لوبیا، نخود، عدس قرمز، قهوه ای و سبز.
وی افزود: میوه ها و سبزیجات دارای چربی اشباع کم و فیبرهای با ارزش کاهش دهنده کلسترول هستند.

دیدگاهتان را بنویسید