سلامتی به این میوه پاییزی بستگی دارد


سلامتی به این میوه پاییزی بستگی دارد

به گزارش دموکراسی آنلاین، یک نارنگی کوچک 0.6 گرم پروتئین، 10.1 گرم کربوهیدرات، 0.2 گرم چربی، 1.3 گرم فیبر، 8 گرم قند و 26.7 میلی گرم ویتامین C دارد. نارنگی به عنوان یکی از بهترین منابع غذایی برای دریافت همزمان ویتامین C، تیامین و اسید فولیک.
چرا باید روزی یک نارنگی بخوریم؟

همانطور که گفته شد، هر نارنگی کوچک می تواند حدود 27 میلی گرم ویتامین C را به بدن برساند. این مقدار ویتامین C نزدیک به 34 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند. از طرفی یک نارنگی کوچک می تواند 10 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A و مقدار قابل قبولی ویتامین B6 را تامین کند. علاوه بر اینها، نارنگی حاوی مواد معدنی ارزشمندی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و آهن است.
بنابراین مصرف روزانه نارنگی در روزهای سرد پاییزی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی می تواند به تنظیم فشار خون، حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی و تامین بهتر اکسیژن ماهیچه های بدن کمک کند. ویتامین A موجود در نارنگی یکی از ویتامین های محلول در چربی است که می تواند به حفظ سلامت چشم و پیشگیری از بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن کمک کند.
کاهش التهاب در بدن با مصرف نارنگی

مرکباتی مانند نارنگی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان قوی به نام ویتامین C هستند. ویتامین C می تواند با افزایش قدرت سیستم ایمنی و کاهش التهاب در بدن، سطح استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و از آسیب سلولی ناشی از حضور رادیکال های آزاد جلوگیری کند. در بدن . هنگامی که سطح التهاب در بدن کاهش می یابد، احتمال ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید، بیماری التهابی روده، مشکلات قلبی، دیابت و برخی بیماری های مرتبط با التهاب مانند سرطان ها افزایش می یابد.
پیشگیری از بیماری های مرتبط با افزایش سن

تحقیقات نشان می دهد که افزایش سطح استرس اکسیداتیو با افزایش سن می تواند باعث اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، سیستم قلبی عروقی و سیستم عصبی مغزی شود. بنابراین، محققان توصیه می کنند که افراد میانسالی که در سنین بالا هستند، به منظور کاهش سطح استرس اکسیداتیو و پیشگیری از اختلالات مرتبط با افزایش سن، مصرف روزانه غذاهای غنی از آنتی اکسیدان های قوی را در رژیم غذایی خود بگنجانند. نارنگی یکی از میوه های ارزشمند با محتوای آنتی اکسیدان بالا است که می توان آن را به صورت روزانه در روزهای پاییزی مصرف کرد.
منبع: سلامت

دیدگاهتان را بنویسید