سئوی تضمینی: کلاهبرداری برای جلوگیری از


—————- گزارش آگهی —————–

کار با یک آژانس یا گروهی که خدمات سئوی تضمینی ارائه می دهد ممکن است در ابتدا بیشتر از اینکه برای گروه شما مفید باشد آسیب برساند. این شرکت ها به شما قول می دهند که وب سایت مجموعه برای تعداد معینی از کلمات کلیدی در صفحه اول یا رتبه 1 تا 3 گوگل قرار می گیرد و در غیر این صورت پول شما را پس می دهند.
در ابتدا، سئوی تضمینی ممکن است دلیل خوبی برای انتخاب یک شرکت سئو به نظر برسد. اما واقعیت این است که گارانتی نشانه خوبی برای عقد قرارداد با این مجموعه ها نیست. در ادامه این مقاله توضیح خواهیم داد که خدمات سئو تضمینی چیست و چرا باید از شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند دوری کنید و به جای آن برای انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر به دنبال چه چیزها و ویژگی هایی باشید.

 

خدمات سئو تضمینی چیست؟



خدمات سئوی تضمینی بخشی از خدمات سئو هستند که به شما قول می دهند برای برخی از کلمات کلیدی نسبتا آسان در صفحه اول قرار بگیرید. علاوه بر اینکه قول صفحه اول را به شما می دهند، مدت مشخصی را برای رسیدن به این صفحه در نظر می گیرند، مثلا یک تا دو ماه. همچنین به شما قول می دهند که اگر در مدت زمان مشخص شده نتوانند به صفحه اول گوگل بیایند، مبلغ قرارداد را به شما بازپرداخت خواهند کرد.
این در صورتی است که شرکت هایی که سئو را به صورت اصولی انجام می دهند، از کیفیت خدماتی که به مشتریان خود ارائه می کنند، از جمله اطلاع رسانی از پیشرفت کار و پاسخگویی به موقع به مشتری، اطمینان حاصل کرده باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد سئوی تضمینی می توانید مقاله سئوی تضمینی: کلید رتبه 1 در گوگل چه کسی است؟ ادامه مطلب

 

چرا باید از شرکت هایی که سئوی تضمینی ارائه می دهند دوری کنید؟



سئوی تضمینی ممکن است در نگاه اول بسیار خوب به نظر برسد، اما همکاری با این شرکت ها همیشه با خطرات قابل توجهی همراه است که در بیشتر موارد منجر به نتایج ضعیف یا تحریم در وب سایت تجاری شما می شود. در این قسمت دلایل عدم همکاری شما با شرکتی که خدمات سئو تضمینی ارائه می دهد را بررسی می کنیم.

 

موتورهای جستجو در مورد سئو تضمینی هشدار می دهند



یکی از مهم ترین دلایل عدم همکاری با شرکت هایی که خدمات سئوی تضمینی ارائه می دهند این است که نتایج موتورهای جستجو متعلق به شخص یا شرکت خاصی نیست و ارائه این خدمات به مشتریان مانند فروش اموال شخص دیگری است. به همین دلیل تمامی موتورهای جستجو به خصوص گوگل به تمامی کسب و کارها هشدار می دهند که با شرکت های ارائه دهنده این نوع خدمات همکاری نکنند.
در اسناد سئوی تضمین شده خود گوگل آمده است:
هیچ کس نمی تواند رتبه 1 را تضمین کند. مراقب شرکت ها و کارشناسان سئو باشید که ادعا می کنند رتبه بندی را تضمین می کنند. اگر آنها به شما این قول را دادند، به دنبال شرکت ها یا کارشناسان دیگری باشید که این کار را نمی کنند.

 

خدمات سئو تضمینی شامل تکنیک های سئو سیاه می باشد



شرکت هایی که کار تضمینی سئو را انجام می دهند از بهترین تاکتیک های سئو برای کسب رتبه استفاده می کنند و هدف آنها فریب دادن گوگل برای رتبه بندی در صفحه اول است. نمونه هایی از تکنیک های سیاه سئو شامل پنهان کردن بخشی از متن و نشان ندادن آن به کاربر است، در حالی که موتورهای جستجو می توانند آن قسمت و همچنین PBN ها را ببینند.
شرکت های سئو که این خدمات را به مشتریان خود ارائه می کنند از تکنیک های سئو سیاه استفاده می کنند، به همین دلیل به مشتریانی که می خواهند از این سرویس استفاده کنند می گویند که ما شما را در کمترین زمان به صفحه اول خواهیم رساند. با این حال، سئو یک استراتژی بلند مدت است و شما نمی توانید بلافاصله تغییرات بزرگی در رتبه بندی کلمات کلیدی خود داشته باشید.
اگر با شرکتی قرارداد تضمینی سئو امضا کرده اید و آنها به سرعت شما را به صفحه اول رساندند، وقتی گوگل متوجه شد که سایت شما با استفاده از روش های سیاه سئو رتبه بندی شده است، در سریع ترین زمان ممکن تمام رتبه های خود را از دست خواهید داد و سایت شما جریمه می شود. .

 

همه استراتژی های سئو به یک اندازه کار نمی کنند


 

سئو با گارانتی



سئو برای همه سایت ها استراتژی یکسانی ندارد. دشواری رتبه بندی به رقابت پذیری صنعت، مکان و محبوبیت کلمه کلیدی شما بستگی دارد.
اگر یک شرکت استراتژی سئو تضمین شده یکسانی را به همه مشتریان خود ارائه دهد، نیازهای خاص هر کسب و کار را در نظر نمی گیرد. برای به دست آوردن بهترین نتایج، به یک استراتژی خاص نیاز دارید که با اهداف تجاری شما همسو باشد.

 

شما نمی توانید در مورد چیزی که کنترلی روی آن ندارید تضمین بدهید



شرکت های سئو نمی توانند رتبه بندی موتورهای جستجو را کنترل کنند. تضمین در مورد چیزی که نمی توانید کنترل کنید اغلب به نتایج بدی منجر می شود.
عوامل مختلفی بر رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو تاثیر می گذارد. یکی از عوامل موثر در نتایج الگوریتم های گوگل است. این الگوریتم ها دائماً در حال به روز شدن هستند و جدا از مستنداتی که خود گوگل در مورد به روز رسانی های مهم الگوریتم های خود ارائه می دهد و تجربه ای که کارشناسان سئو در برخورد با این الگوریتم ها به دست آورده اند، اطلاعات دیگری در مورد نحوه رتبه بندی نیز وجود دارد. سایت ها در نتایج گوگل موجود نیستند.
عوامل دیگری بر رتبه‌بندی‌هایی که خارج از کنترل شرکت هستند تأثیر می‌گذارند، مانند رقبای شما که کار سئو را در سایت‌های خود انجام می‌دهند و شهرت تجاری شما. به عنوان مثال، اگر در یکی از محصولات مجموعه شما نقصی وجود داشته باشد، این نقص اعتبار شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد و البته در رتبه بندی کلمات کلیدی نیز تاثیر می گذارد.

 

تاکتیک های اشتباه سئو می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند



همانطور که در بالا ذکر شد، از آنجایی که برخی از شرکت ها خدمات سئو تضمینی ارائه می دهند و از تکنیک های سئو سیاه استفاده می کنند. گوگل متوجه استفاده از روش کلاه سیاه می شود، سایت شما را جریمه و حتی جریمه می کند. خارج شدن از جریمه گوگل یا سایر جریمه ها می تواند گران و زمان بر باشد و بازیابی اعتماد گوگل و بازگشت به نتایج کمی زمان می برد. در مدت زمانی که رتبه خود را از دست داده اید تا زمانی که به نتایج بازگردید، نمونه کارها مشتریان جدید و بالقوه را از دست داده اند.

 

چگونه یک آژانس سئو انتخاب کنیم؟



شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اگر نمی خواهید با شرکت هایی که خدمات سئوی تضمینی ارائه می دهند همکاری کنید، به کدام شرکت ها مراجعه کنید؟
بهترین شرکت های سئو هرگز با مشتریان خود قرارداد سئو تضمینی امضا نمی کنند. در زیر برخی از ویژگی های یک شرکت سئوی مناسب را شرح می دهیم و حتما قبل از عقد قرارداد به آنها توجه کنید.

 

۱- برای کسب و کار خود استراتژی داشته باشید



همانطور که در بالا ذکر شد، استراتژی هر مجموعه با دیگری متفاوت است. شرکت حرفه ای ابتدا با مجموعه شما آشنا می شود، با توجه به نیاز این کسب و کار، استراتژی خاصی را با توجه به اهداف شرکت برای این مجموعه آماده می کند.
اگر آنها نمی توانند شما را متقاعد کنند که از یک استراتژی خاص استفاده کنید، به این معنی است که آنها اطلاعات کمی در مورد مزایایی که استراتژی می تواند برای شما به ارمغان بیاورد، دارند.

 

2. ارائه گزارش از نتایج



شرکت های حرفه ای سئو نتایج را بسته به نوع استراتژی (روزانه، هفتگی یا ماهانه) برای شما ارسال می کنند تا شما از تمامی اقداماتی که در سایت مجموعه شما انجام می شود آگاه باشید. اگر شرکتی از ارائه گزارش های منظم به شما امتناع کرد، بهتر است با آن گروه کار نکنید.

 

3. تجربه و نمونه کارها



شرکتی را انتخاب کنید که دارای تجربه و سبد معتبر باشد. با مراجعه به وب سایت هر شرکت سئو، می توانید مجموعه هایی را که با آنها کار کرده اند مشاهده کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد بسیار کمی از شرکت های فعال در زمینه سئو، نمونه کارهای سایر شرکت ها را در سایت خود قرار می دهند.
علاوه بر پورتفولیو، باید سوابق هر شرکت را بررسی کنید. شرکت های قدیمی و حرفه ای سئو نسبت به شرکت های جدید تجربه بیشتری در کار با مشتریان مختلف دارند.

 

4. مدت قرارداد



همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از مواردی که شرکت های سئو به آن اهمیت می دهند، مدت قرارداد است. معمولاً شرکت هایی که کار تضمینی سئو را انجام می دهند با مشتریان خود قراردادهای کوتاه مدت امضا می کنند، در حالی که شرکت های حرفه ای و قدیمی معمولا با همه مشتریان خود قراردادهای بلندمدت امضا می کنند.

 

مصاحبه با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ برای سئوی تضمینی


 

زندگی وب ایرانی



همانطور که در معیارهای انتخاب شرکت سئو گفته شد، هرگز به شرکت هایی که کار سئوی تضمینی ارائه می دهند اعتماد نکنید، زیرا آنها فقط به کسب و کار شما آسیب می رسانند و هیچ فایده ای برای سایت شما ندارند.
به همین دلیل تصمیم گرفتیم با یکی از شرکت های سئو تضمینی قدیمی و حرفه ای مصاحبه ای انجام دهیم و به همین دلیل به سراغ شرکت ایران وب لایف رفتیم که حدود 7 سال است در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال فعالیت می کند و با آقای . مهدی نیکونم (سرگروه سئوی ایران وب لایف) و آمین رزاخا (مجموعه مدیریت وب لایف ایران) مصاحبه ای در این زمینه انجام دادیم.

1- آیا سئو تضمینی است؟
خیلی ساده است اگر در خود گوگل به فارسی “Is SEO تضمین شده است؟” یا جستجوی “SEO تضمین شده” به زبان انگلیسی همه سایت های معتبر این موضوع را به طور کامل بررسی کرده باشند.
دلیل آن کاملا واضح است: گوگل موتور جستجویی است که رتبه هیچ وب سایتی را تضمین نمی کند مگر با استفاده از خدمات گوگل ادز و پرداخت هزینه ای که کلمه AD در کنار نام شما ظاهر می شود.
عوامل زیادی در سئوی وب سایت دخیل هستند که محیط سئو را به شدت نامطمئن می کند. این بدان معناست که ما اطلاعاتی در مورد فعالیت های فعلی و آتی رقبای خود نداریم و همچنین دانش بالایی در مورد نحوه تغییر الگوریتم های گوگل نداریم، بنابراین نمی توان به طور دقیق رتبه خاصی را برای یک وب سایت پیش بینی کرد و بهتر است. از شرکت های SEO که پروژه شما را به هر قیمتی می خواهند. از آنها دوری کنید.

2- آیا می توان رتبه در صفحه اول را تضمین کرد؟
خب با توجه به بحث بالا می توان گفت تضمین رتبه 1 گوگل به خصوص برای کلمات کلیدی سخت اشتباه است. مثلا پروژه ای داشتیم که متاسفانه بعد از 3 ماه به دلیل ارائه سئو تضمینی توسط شرکتی دیگر لغو شد. شرکت مذکور در صفحه اول تا 6 ماه ضمانت داده بود که در مدت 8 ماه به این هدف دست یافت (احتمالاً با ما با قیمت کمتر نیز همین امر امکان پذیر بود).
این وب سایت روی یک کلمه کلیدی دشوار در حال رشد بود، اما به محض اتمام پروژه، به طور کامل از کلمات کلیدی هدف حذف شد!
خب در این صورت هم به صورت قانونی و هم متعارف نمی توانید شکایت کنید چون فروش لوکیشن گوگل خارجی است و هم فروشنده و هم خریدار دچار مشکل می شوند. همچنین جایگاه گوگل می تواند هر روز تغییر کند و نمی توانید وجود سایت در صفحه اول گوگل در گذشته را انکار کنید.
توجه داشته باشید که دادن گارانتی سئو حتی گاهی اوقات می تواند نتایج منفی به همراه داشته باشد و در پایان پروژه، استفاده از روش های سیاه می تواند نتایج یک سال را برای شما و خودتان خراب کند.

3- اگر تضمینی برای سئو وجود ندارد کارفرما باید چه تضمینی برای هزینه هایی که متحمل می شود داشته باشد؟
خب ما در ایران وب لایف پروتکلی تعریف کرده ایم و بر اساس بررسی دقیق سایت و رقبای اصلی، مسیر لینک سازی، تولید محتوا و سایر فعالیت ها را مشخص می کنیم.
همچنین طی صورت‌حساب‌های منظم ماهانه، تمامی فعالیت‌های انجام شده در سایت به صورت پیشنهادی برای مشتریان ارسال می‌شود تا بتوانند اطلاعات رویدادهای کوچک را دریافت کنند.
اما به نظر من بخشی که باعث ایجاد اعتماد می شود نمونه کارها و میزان فعالیت با برندهای معروف است که می توانید بخشی از سئوی سئوی ما را در قسمت سئو سئو سایت مشاهده کنید.

4- آیا شرکت هایی که کار سئو تضمینی انجام می دهند به حوزه سئو لطمه می زند؟
ببینید اکثر اوقات شرکت‌های سئو در قالب آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنند و چنین تضمین‌هایی می‌تواند به کل بدنه دیجیتال مارکتینگ در ایران آسیب برساند.
اکثر این شرکت ها به دنبال جذب مشتری به هر قیمتی هستند و این نوع فعالیت به سبک کاری شرکت هایی که قصد ارتقای سئو را بر اساس اصول و استراتژی دارند، لطمه می زند. زیرا ذهن مشتریان سئو تمایل به ایجاد اعتماد به نفس دارد. (هر چند سطحی و غیر قابل ردیابی)
و این باعث می شود که انتخاب شرکتی که در هنگام عقد قرارداد با چندین شرکت سئو گارانتی می دهد، مطلوب باشد. در نهایت وقتی به نتیجه نرسید، کل صنعت سئو را یک کلاهبرداری تلقی کرد و دیگر تمایلی به ادامه همکاری حتی با شرکت های معتبر نداشت.


دیدگاهتان را بنویسید