راهنمای جامع طراحی دکوراسیون اداری


راهنمای جامع طراحی دکوراسیون اداری

به گزارش بازار کار بازسازی ویلا اویم شاهانه: سال هاست که کارشناسان سعی در طراحی دکوراسیون اداری با یک طرح اولیه دارند دکوراسیون اتاق اداری، افزایش راندمان کاری و ایجاد آرامش برای کارکنان و مشتریان. این طراحی اساسی به قدری مهم است که در زمینه معماری داخلی جزئی جدا از طراحی دکوراسیون اداری محسوب می شود.

طراحی دکوراسیون اداری
طراحی دکوراسیون اداری

اهمیت طراحی دکوراسیون اداری

طراحی داخلی اداری بر اساس دو اصل اصلی انجام می شود. راحتی و افزایش راندمان کاری کارکنان، دسترسی آسان و ایجاد آسایش برای مشتریان یا بازدیدکنندگان. بنابراین با برنامه ریزی دکوراسیون اداری و استفاده از روش های طراحی دکوراسیون اداری به کمک مبلمان اداری مناسب، در مدت زمان کوتاهی شاهد تغییرات بزرگی در روند کاری کارکنان خواهید بود. آنها می توانند در محیطی با رنگ های مناسب و بدون تضاد با چیزهای آزاردهنده کار خود را انجام دهند و از طرفی مشتریان در هنگام ورود به دفتر احساس امنیت می کنند. بدون سفرهای غیر ضروری به اتاق مناسب هدایت شوید. علاوه بر این، بر اساس برآوردها، افراد در هنگام ورود به شرکت و دفتر در صورت مشاهده یک طراحی دکوراسیون اداری ابتدایی، اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.

پس اگر بخواهیم دقیق باشیم، دکوراسیون اداری ایده آل، طرحی است که دو عنصر دانش و احساس را در نظر بگیرد. با شناخت نوع کسب و کار شرکت و نیاز سنجی کارکنان می تواند مبلمان را بر اساس اصول چیدمان کند و در عین حال با استفاده از رنگ ها، نحوه چیدمان مبلمان و به کمک اصول روانشناسی. ، می تواند حس آرامش را در کارکنان و حس اعتماد را در بین مشتریان القا کند.

تاثیر دکوراسیون اداری بر کارمندان

امروزه در همه مشاغل، تعامل کارکنان بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. شاید روزهایی را به خاطر بیاورید که در ادارات همه در یک اتاق جداگانه می نشستند و کار خود را انجام می دادند. اما امروزه استفاده از پارتیشن های مختلف و جذاب ترین دکوراسیون اداری پلان باز جای آن را گرفته است. امروزه کار گروهی در بالای لیست مشاغل قرار دارد و هر گروه کاری با یک پارتیشن جداگانه از هم جدا شده است. همه کارمندان با یکدیگر تعامل دارند و جلسات اداری در طول روز برای انجام کار برگزار می شود. اگر بخواهیم علمی باشیم تاثیر دکوراسیون اداری در مورد عملکرد کارمندان سازمان بیایید ببینیم، دکوراسیون اداری پلان باز به کارمندان اجازه می دهد تا تعامل داشته باشند، آنها می توانند با استفاده از هوش جمعی مشکلات را حل کنند، ایده های جدید ارائه دهند و مهمتر از همه، به عنوان یک گروه برای پیشرفت کار کنند. از سوی دیگر، استفاده از رنگ‌ها و مبلمان اداری که بر اساس دانش روانشناسی انتخاب می‌شوند، می‌توانند آرامش کار را افزایش دهند و کارمندان می‌توانند در محیطی آرام و مبتنی بر کار تیمی به پیشرفت کار کمک کنند. در عین حال بدون خستگی و کسالت روز کاری می توانند به خانه برگردند و برای یک روز کاری دیگر آماده شوند.

مزایا و ویژگی های پارتیشن اداری

پیشرفت تکنولوژی و دانش طراحی دکوراسیون تحولی اساسی در پارتیشن های اداری ایجاد کرده است. امروز از دیوار به عنوان پارتیشن اداری فراتر رفته و به سراغ پارتیشن های جذاب، زیبا و با قابلیت نصب آسان رفته ایم. در میان پیشرفته ترین ها انواع پارتیشن اداری می تواند باشد پارتیشن شیشه ای دکور تاو نیمه ام دی اف تک جداره و دو جداره. خرید می کند پارتیشن اداری مزیت آنها این است که می توان آنها را به راحتی در کوتاه ترین زمان ممکن مونتاژ، نصب و برچید، بنابراین هزینه های تزئین و تعویض به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. از طرفی کارمندان کار خود را در محیطی زیبا و تعاملی انجام می دهند.

طراحی دکوراسیون اداری
طراحی دکوراسیون اداری

صدا از این مانع عبور نمی کند، ابعاد آن را می توان به طور کامل با توجه به نیاز کارکنان تغییر داد، امکان استفاده از کوچکترین فضا را فراهم می کند و در نهایت راندمان کار را افزایش می دهد. این در حالی است که در جدایی عادی، کارمندان بدون داشتن فضا و حریم خصوصی در یک اتاق حبس می شوند، مجبور می شوند یک اتاق را با چند نفر به اشتراک بگذارند. تعامل با سایر گروه های کاری دشوار است و بنابراین کارایی کار تحت تأثیر بوروکراسی قرار می گیرد.

انواع مبلمان اداری

عامل اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی نحوه انتخاب و خرید مبلمان اداری و- مبلمان اداری باید بر اساس نیاز و نوع کسب و کار انتخاب شود. از جمله مهم ترین مبلمان اداری که باید در محیط کار وجود داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میز اداری

میز کار بسته به نوع کار متفاوت است، بدیهی است میز انتخاب شده برای مدیرعامل شرکت با میز یک کارمند اداری کاملا متفاوت خواهد بود. اندازه میزها با توجه به نیاز کارمند و ابعاد محل انتخاب می شود. تعداد کابینت ها و کشوها را نیز می توان بر اساس نیاز کارمند انتخاب کرد. اما نکته مهم در انتخاب این میزها توجه به بودجه مالی طراحی داخلی و انتخاب بهترین نوع میز است. امروزه میزهایی که با طراحی مدرن ساخته می شوند طرفداران بیشتری دارند، زیرا ساده هستند و کارایی بالای آنها بر کار کارمندان تأثیر مثبت می گذارد.

میز اداری
میز اداری

صندلی اداری ارگونومیک

اما مهمترین عنصر مبلمان اداری صندلی اداری است. کارمندان ساعت های زیادی روی صندلی خود می نشینند و مشغول فعالیت هستند. عدم استفاده از صندلی های سازگار با آناتومی بدن انسان که اصطلاحاً دارای طراحی ارگونومیک هستند، در مدت کوتاهی باعث ایجاد کمردرد، گردن درد و پا درد می شود و این اثرات می تواند باعث کاهش راندمان کاری کارکنان شود. افزایش هزینه های درمان از یک سو و دردهایی که در طول روز متحمل می شوند تاثیر نامطلوبی بر اثربخشی آنها خواهد داشت. بنابراین به نظر می رسد انتخاب صندلی اداری ارگونومیک، هرچند با قیمت بالاتر، انتخاب بهتر و اصولی باشد. علاوه بر این، زیبایی و تناسب صندلی با دکوراسیون داخلی نیز تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

نکات و اصول طراحی فضای اداری

در طول طراحی داخلی اداری باید فضای اداری استاندارد برای هر فرد توجه داشت این مقدار بسته به نوع کار فرد و فضای طراحی موجود از 11 متر تا 6 متر متغیر است، اما مشاغلی هستند که برای هر نفر فقط 4 متر فضا در نظر گرفته می شود که در واقع کم است. این مبلغ تنها به معنای مکان و محیطی نیست که فرد در آن کار می کند، بلکه باید محیط ناهار، استراحت، برگزاری جلسات کاری و … را نیز در نظر گرفت. طراحی فضای اداری مال شما در برندهای معتبر مانند taav.ir و bene.com علاوه بر حداقل فضای مورد نیاز برای فعالیت ها، فضای در نظر گرفته شده برای استراحت نیز به گونه ای طراحی شده است که به راحتی در دسترس باشد، تجهیزات لازم در حداقل فضا قرار گرفته و هر آنچه برای استراحت کارکنان لازم است در دسترس باشد. فضاهای جلسه به کارکنان اجازه می دهد تا با هم تعامل داشته باشند و امکان نصب تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از آخرین فناوری را فراهم کنند.

توجه: این مقاله طراحی دکوراسیون اداری یک گزارش آگهی می باشد و اویم شاهانه هیچ نظر و مسئولیتی در قبال محتوا و محصولات آن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید