خداحافظ هودرمالی; اسب تندرو ایرانی


خداحافظ هودرمالی;  اسب تندرو ایرانی

به گزارش دموکراسی آنلاین، نسل خودروهای کراس مدل تاریخ خاص خود را دارد. این موجودات آهنی مانند انسان تاریخ تولد دارند. چند صباحی را بر قله جلال و کرامت می گذرانند. آهسته آهسته افول می کنند و در نهایت نسلشان متوقف می شود. این تاریخ مرگ یا توقف خط تولید یک محصول است. نمونه اش «استرلا» نوستالژیک ماست که در سال 1346 در ایران ملی سابق ظاهر شد و در سال 1384 به خط پایان رسید. یعنی حدود 40 سال در ایران اتفاقی در جولان افتاد و الان کمتر کسی پیدا می شود که با پیکان خاطره نداشته باشد.

ظهور اسب تازی ایرانی به نام سمند یا اولین خودروی ملی کشورمان در سال ۱۳۷۹ در گروه صنعتی ایران خودرو اتفاق افتاد، این اتفاق بزرگ و تاریخی در صنعت خودروسازی کشور درست زمانی رخ داد که هم دولت و هم مردم انتظار داشتند. تحول و جهش در صنعت خودروی ایران. تحولی که دستاورد غرور آفرین صنعتگران ایرانی است.

وقتی سمند اومد…

با آمدن سمند، ایران خودرو دروازه ساخت و طراحی خودرو در کشور شد. ساختمان سمند به صنعتگران ما جسارت لازم را داد تا باور کنند که توان و دانش کافی برای ساخت خودرو در کشور را دارند. این محصول نجیب، قدرتمند و ستودنی راهگشای آینده صنعت خودروی کشور شد. اولین خودروی ملی باعث ایجاد دانش و اعتماد به نفس در بین کارکنان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو، تیم های مهندسی و مجموعه ساخت و تولید شد که هم اکنون در محصولات جدید و پیشرفته ای مانند دنا، دنا پلاس، تارا و … جدیدترین محصول با نام “پرتو متبلور می شود.

بسیاری از افراد شاغل در صنعت خودرو معتقدند سمند نماد اعتماد به نفس است. این محصول نه تنها خودروی ملی بلکه تجسم و تبلور اراده ملی در کشور محسوب می شد. تولید یک خودروی ملی در آن زمان برای سازندگان و تمام دست اندرکاران این پروژه حس بسیار خاص، عمیق و قابل احترامی داشت، چنین حسی را نمی توان به راحتی بیان کرد و شاید دیگر تجربه این احساس تکرار نشود. چرا که تولد سمند امکان ایجاد محصولات پیشرفته را پس از آن فراهم کرد.

در واقع این خودرویی است که برای زمان خود مناسب بود (1379). یعنی قیمت مناسب، طراحی مناسب، کیفیت مناسب، راحتی، ایمنی و مواردی از این دست در سمند تعادل و تناسبی داشت به همین دلیل طرفداران زیادی در بین افراد جامعه وجود داشت.

سمند در طول تاریخ حضور خود ایمان و اراده ای را به صنعت خودروسازی کشور تزریق کرده است که با دستاوردهای خود می توان به تولید محصولات جدیدتر و بهتر دست یافت. باید اذعان داشت که توسعه صنعت خودرو در کشور به ویژه در ایران خودرو مرهون طراحی و ساخت پروژه سمند بوده و این محصول از نظر کارشناسان و علاقه مندان هسته ای بسیار محترم است. صنعت.

توقف تولید محصولات قدیمی نقطه قوت این خودروساز است

کنار گذاشتن محصولاتی مانند 405 و نسل های قبلی سمند نقطه قوت ایران خودرو بود زیرا این عدد نشان از پیشرفت و ارتقای تکنولوژی در محصولات دارد. اکنون استانداردها تغییر کرده و مشتریان انتظارات بیشتری از محصولات فعلی دارند و بر این اساس خودروساز می خواهد با استانداردهای جدید مشتریان روبرو شود. شایان ذکر است که وقتی یک محصول از خط تولید حذف می شود، به این معنی است که یک خودروی جدید با استانداردهای مدرن تر و بهتر جایگزین محصول قبلی می شود. به عبارت دیگر خودروساز به سطحی از رشد، تعالی و دانش رسیده است که توانایی طراحی و ساخت پلتفرم یا محصول جدید با فناوری پیشرفته تری را دارد. بدیهی است که چنین محصولی علاوه بر زیبایی بیرونی با قابلیت ها و آپشن های بیشتر و بهتری در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. پیشرفت در صنعت خودرو نیازمند تغییرات و پلتفرم های جدید است. برای رسیدن به این هدف باید پلتفرم های قدیمی و طرح ها و پروژه های جدی را کنار گذاشت

D شروع کرد. این امر نسل آینده را با تکیه بر برنامه ها و سرمایه دانش در مسیر رشد و توسعه قرار می دهد.

چنین رویدادهای صنعتی و تولیدی در همه جای دنیا رایج است و باید در مسیر توسعه، پیشرفت و تغییر حرکت کرد. در ژاپن، دولتمردان، تصمیم گیران و دانشمندان در زمینه های مختلف در حال برنامه ریزی بسیار دقیق برای نسل های آینده کشور خود هستند تا جامعه با سرعت بیشتری به پیشرفت خود ادامه دهد. این معنا به طور مستمر در جوامع، بنگاه های اقتصادی و شرکت های پیشرو دنبال می شود. برای رسیدن به اوج، بازگشت به عقب یا ایستادن و بدون تغییر مانع بزرگی محسوب می شود.

نیاز به همراهی فناوری های جدید

در دو دهه اخیر به لطف پیشرفت دانش و فناوری، عمر مفید خودروها اندکی افزایش یافته است. دلیل این افزایش عمر این است که خودروها در شرایط فعلی هوشمندتر و بهتر طراحی شده اند. دقت ماشین آلات قطعه سازی با فناوری های جدید افزایش یافته است. علاوه بر این، سیستم های الکتریکی جایگزین سیستم های مکانیکی شده اند که منجر به کاهش خرابی و بهبود راندمان موتور شده است. علاوه بر این، سیستم های خنک کننده و مانیتورینگ خودرو پیشرفت های قابل توجهی داشته اند و در طول عمر محصولات موثر هستند.

همچنین لازم به ذکر است که عمر مفید هر خودرو بسته به نوع و برند آن متفاوت است و از این نظر قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.

تمامی قطعات خودرو و حتی موتور به عنوان قلب خودرو به مرور زمان و استفاده طولانی مدت و پیمایش در بسیاری از مسیرها به تدریج فرسوده شده و کیفیت خود را از دست می دهد. بنابراین پس از تعمیرات و تعویض های متعدد، ترمیم خودروی فرسوده دیگر سودی نخواهد داشت. در چنین شرایطی عمر مفید خودرو به پایان رسیده است و بهتر است از خودروی جدید با تکنولوژی بهتر و مدرن تری استفاده شود.

آخرین کلمه

شخصیت سمند، مانند آرم و نشان سر اسب همانطور که از نامش پیداست، همیشه موتور محرکه صنعت خودرو بوده است. با شروع این پروژه تحول بزرگی در حوزه های مرتبط با صنعت خودروسازی کشور ایجاد شد. بنابراین، وداع با او آسان نیست; تمامی کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو اعم از کارگران، کارشناسان، مهندسان، مدیران و دستیاران و … با این محصول فوق العاده خاطرات فراموش نشدنی داشتند. بنابراین خداحافظی با خودروی ملی که برای رسیدن به اوج راهی طولانی و پر دست انداز را طی کرده سخت است. به عنوان یکی از اعضای خانواده باقی می ماند که تمام مراحل رشد و رشد او را تماشا کرده باشید.

اما از سوی دیگر امیدوار کننده است. چرا که فرزندان و نسل های جدید این محصول قدرتمند یکی پس از دیگری با حضور خود خیابان های ایران عزیز را زینت بخشیده و افتخارات بزرگتری را برای کشور به ارمغان می آورند.

19 مهر 1401 را همیشه به یاد داریم زیرا در آن روز با اسب تندپا ایرانی در شهر تبریز وداع کردیم و امیدواریم در این شهر زیبا و «شهر» شاهد دستاوردهای بزرگتری از سایت ایران خودرو تبریز باشیم. اولین ها”. .

دیدگاهتان را بنویسید