تراکنش های خدمات دولتی فرامرزی به بیش از 444 میلیون رسید



در اردیبهشت ماه امسال با وجود ثابت ماندن تعداد سرویس دهندگان نسبت به فروردین ماه، 57 سرویس جدید اضافه شد. بدین ترتیب تعداد خدمات و روش های اجرا شده به سال 1985 رسید. از سوی دیگر پس از کاهش تراکنش های فروردین ماه به دلیل نوروز، اتوبوس خدمات عمومی در اردیبهشت ماه موفق به ثبت حدود 270 میلیون تراکنش با افزایش 95 میلیونی شد.

بر اساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات، در میان 68 سرویس دهنده سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت کشور پیشتاز ارائه دهندگان خدمات هستند. از سوی دیگر تا پایان اردیبهشت ماه از بین 348 دستگاه متصل به مرکز ملی تبادل اطلاعات، تامین اجتماعی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اکثر خدمات

همچنین در بین پرکاربردترین خدمات، بیشترین تراکنش ها مربوط به ثبت استعلام هویت، سرویس هویتی اضافی سامانه هویت ملی اشخاص حقوقی و خدمات شاهکار است. این در حالی است که با وجود توقف اپیدمی توسط تاج، دو سرویس اطلاع رسانی بیماری های عروق کرونر در بستر ایرانیان، سرویس اطلاع رسانی واکسن، جزو 10 سرویس پرکاربرد هستند.

آخرین وضعیت روز مردم (سرو)
بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز ملی تبادل اطلاعات، در دو ماهه نخست امسال، وزارت کشور، سازمان استخدامی و سازمان فناوری اطلاعات ایران پیشتازان خدمات رسانی به این پاساژ بوده اند. قسمت فوقانی.

ارائه دهندگان خدمات عمومی برتر
بر اساس این گزارش، در اردیبهشت ماه تعداد خدمات ارائه شده توسط دستگاه های گذر سرو به 211 مورد رسید که نسبت به ماه قبل 15 سرویس به این فهرست اضافه شد. همچنین تعداد دستگاه های خدماتی از 28 دستگاه به 32 دستگاه و تعداد مشتریان از 641 به 650 دستگاه افزایش یافت.

برترین مشتریان خدمات عمومی
با توجه به دریافت خدمات الکترونیکی توسط سروا، در همین مدت، از بین 650 شرکت و دستگاه اجرایی متصل به مرکز ملی تبادل اطلاعات، شرکت ایده ارتباطی روماک (اسنپ)، وزارت آموزش و پرورش، شرکت ملی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد. بیشترین تعداد معاملات تصاحب شده اند. این در حالی است که شرکت ارتباطات روماک (اسنپ) با دریافت حدود 53 درصد از تراکنش ها، بزرگترین مشتری از طریق این درگاه بود.

از میان 95 میلیون تراکنش انجام شده در اردیبهشت ماه امسال، خدمات استعلام کرونا، بستر ایران من، خدمات استخدامی سامانه امید، پیامک از وزارت امور اداری و کار و استعلام مجوز سفر از وزارت کشور از جمله پرکاربردترین خدمات هستند.

مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) دارای دو دروازه برای تبادل اطلاعات است. ساعت دو طرفه (GSB) که وظیفه پاسخگویی به سوالات بین دستگاه ها را بر عهده دارد. این گذر در دو روز آینده و این گذر در روز دوم اتفاق می افتد. از سوی دیگر، سازمان فناوری اطلاعات ایران، با توجه به نیاز کسب‌وکارها به استفاده از خدمات دولتی، درگاه خدماتی دیگری را با نام سرویس عمومی (سرآوا) راه‌اندازی کرده است تا به ارائه خدمات و استعلام بین دستگاه‌های اجرایی و مشاغل مبتنی بر بازار خدمات سروا بپردازد. ” (API Market Place) به آدرس sarva.iran.gov.ir.

دیدگاهتان را بنویسید